Transport morski a kolejowy

Transport całego kontenera jest opłacalny, bo wyjdzie nas tanio. W wypadku drobnicy przeważnie będziemy zmuszeni do korzystania z pośredników, a więc ze spedytorów. Jednak jaki transport kontenera materiałów z Chin wybierać – tego rodzaju pytanie przeważnie zadają sobie importerzy.

Najpopularniejszą postacią transportu z Dalekiego Wschodu jest transport morski. W chwili dzisiejszej ów wariant transportu jest najtańszą odmianą importu materiałów z Chin. Połączenia obsługiwane są z niejednego portu chińskiego. Produkt najdoskonalej jest załadować na statek, jaki płynie do Hamburga czy też Gdyni. Nie obejdzie się bez zastosowania z firmy spedycyjnej, zajmującej się transportem morskim. Firma spedycyjna zajmie się całą procedurą importu, załatwi transport, oclenie i przewiozą kontener z Hamburga do wybranego punktu w Polsce. Expresowy Transport Międzynarodowy drogą morską trwa około 21 dni. Transport lotniczy z Chin – jest to najdroższa postać transportu.

Transport lotniczy jest bardzo kosztowny – za kilkukilogramową paczkę zapłacimy do 2000 zł. Firmy specjalizują się w transporcie międzynarodowym paczek, traktują Polskę jak państwo trzeciego świata. Koszt wysłania owej samej paczki z Chin do Niemiec, jest kilkakrotnie tańszy niżeli do naszego kraju. Transport takiego gatunku jest nieuzasadniony ekonomicznie. Spedycji drogą lotniczą dokonuje się przeważnie drobne próbki towarów. Transport kolejowy z Chin – jest to nowość wśród importu materiałów z Chin.

Pierwszy skład z Chin pojawił się w Euroterminalu w Sławkowie w maju 2008 roku. W chwili dzisiejszej brak jest bliższych danych na temat wydatków spedycji drogą kolejową. Wiadomo jednakże, iż czas transportu jest o połowę krótszy niżeli drogą morską.



Powiązane słowa: